19/3/13

Δήμητρα Κανελλοπούλου: Πρόεδρος του Σωματείου Εκδιδόμενων Γυναικών




Greeceladies: Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Πότε ξεκίνησε το σωματείο και πως ονομάζεται;
Δήμητρα: Το σωματείο ξεκίνησε το 1981. Η πρώτη μας πρόεδρος ήταν η Άννα. Έχει συγχωρεθεί τώρα, είχε σοβαρά προβλήματα υγείας. Η σημερινή του ονομασία είναι ΣΕΠΕ. Σωματείο, εκδιδομένων προσώπων Ελλάδος. Η πρώτη μας επωνυμία ήταν ΚΕΓΕ. Κίνημα εκδιδομένων γυναικών Ελλάδος. Αλλάξαμε την επωνυμία του σωματείου, διότι το ’99 με τον καινούργιο νόμο, εκτός από τις γυναίκες μπορεί ο καθένας να βγάζει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, που εμείς μια χαρά συμφωνούμε και λέμε οκ, ο καθένας ότι θέλει ας κάνει με ένα πιο νομότυπο, διαφανή και ενημερωμένο τρόπο..
Greeceladies: Ελεύθερο επάγγελμα δηλαδή…
Δήμητρα: Ποιο ελεύθερο επάγγελμα... Ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο, δεν είμαστε εμείς στην απελευθέρωση. Είναι ειδικός νόμος για εμάς…

Greeceladies: Το σωματείο πόσα μέλη έχει;
Δήμητρα: Υπάρχουσες αδειοδοτημένες κοπέλες είναι τώρα 1.200…

Greeceladies: Οι οποίες είναι γραμμένες και στο σωματείο; Και οι 1.200;
Δήμητρα: Ναι υφίστανται. Είναι 1.200 οι κάτοχοι αδειών εξασκήσεως επαγγέλματος ως εκδιδόμενα άτομα και είναι και το βοηθητικό προσωπικό μετά, που έχουνε και αυτοί αντίστοιχες άδειες εξασκήσεως επαγγέλματος. Αυτοί είναι 2.500 περίπου… 4.000 άτομα κοντά-κοντά…

Greeceladies: Πανελλαδικά;
Δήμητρα: Με τις Θεσσαλονικιές υπάρχει ένα πρόβλημα εδώ. Όποτε υπάρχει πρόβλημα και σφίγγει το αβγό, δημιουργείται ένας πανικός. Όταν θέλεις να τις βρεις παίρνουν με απόκρυψη… Μου τηλεφώνησε μια κοπέλα από την Θεσσαλονίκη και μου είπε είμαι η πρόεδρος. OK, της είπα. Έχετε το δικαίωμα, οποιοσδήποτε θέλει, να κάνει ένα σωματείο μπορεί.
Πές μου έναν δικηγόρο, να συνεννοηθούμε, να συμπράξουμε, να σας στείλουμε χαρτιά τι έχουμε κάνει να ενημερωθείτε. Ε, ούτε τηλέφωνο μου έδωσε, ούτε τίποτα…

Greeceladies: Οπότε πάω και στην επόμενη ερώτηση. Αυτή της ιεραρχίας… Εσύ είσαι η πρόεδρος… Πόσα μέλη έχει το διοικητικό;
Δήμητρα: Δυστυχώς είμαι η πρόεδρος… Έχουμε τον δικηγόρο του σωματείου. Έχουμε και άλλους δικηγόρους που συνεργαζόμαστε… Η κάθε κοπέλα έχει και τον προσωπικό της, αυτόν που θέλει να συνεργαστεί. Είμαστε 7μελές το διοικητικό. Είμαι εγώ πρόεδρος, αντιπρόεδρος, ταμίας αναπληρωματική και τα υπόλοιπα είναι τα μέλη. Κάθε 2 χρόνια κάνουμε αρχιιερεσίες. Είναι επαγγελματικό το σωματείο μας. Όταν άλλαξε ο νόμος , εμείς προσθέσαμε κάποια άρθρα στο καταστατικό μας και το προσαρμόσαμε σαν ΣΕΠΕ.
Ο νόμος αυτός το ’99 το μόνο πρωτοπόρο που έχει είναι ότι, εκτός από μας μπορεί ο οποιοσδήποτε να βγάζει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, που με τον νόμο όμως του ’99 δεν μπορεί να εδραιωθεί πουθενά! Τα μόνα πρωτοπόρα άρθρα που έχει, είναι ότι όταν αναγνωρίζεται επισήμως η άδεια εξασκείς το επάγγελμα, αλλά δεν μπορείς να εγκατασταθείς πουθενά!!! Έχουνε σφραγίσματα, προστίματα, δικαστήρια… Στρουθοκαμηλιστικές συμπεριφορές που είναι απαξιωτικές…

Greeceladies: Το συγκεκριμένο σωματείο, που βρίσκει τις οικονομικές απολαβές; Τους δικηγόρους για παράδειγμα, εσείς οι ίδιες τους πληρώνετε;
Δήμητρα: Εγώ δεν πληρώνομαι, είναι ανιδιοτελής η προσφορά μου. Αλλά για τα έξοδα συνεισφέρουν όλες. Εμείς οι ίδιες είμαστε οι πόροι μας. Δηλαδή, Θέλουμε να πληρώσουμε τους δικηγόρους; Μαζεύουμε όλες μεταξύ μας τα χρήματα.

Greeceladies: Ενημερώνετε δηλαδή τις κοπέλες για ένα συγκεκριμένο θέμα και αναλόγως μαζεύετε το ποσό που θα χρειαστεί… Πως γίνεται αυτό;
Δήμητρα: 5 ευρώ η εισφορά τον μήνα. Δεν βγαίνουμε να τα μαζέψουμε κάθε μήνα αλλά όποτε χρειαστεί. Αλλά ναι, είναι 5 ευρώ το μήνα. Συμμετέχουν όλες οι κοπέλες. Και πολλές φορές έχουμε πληρώσει για να βγούνε οι κοπέλες έξω. Αλλά ξέρεις, ενημερωθήκανε. Π.χ. Αυτά τα λεφτά τα δίνουμε για να βγει η τάδε κοπέλα έξω, γιατί έχει ένταλμα.

Greeceladies: Έχετε δικά σας γραφεία; Που στεγάζονται; Κάνετε συχνά συνελεύσεις;
Δήμητρα: Έχουμε, αλλά δεν έχουμε έξοδα στέγασης και έχουμε χαλαρώσει με τα έξοδα τις εισφορές και τα χρήματα πηγαίνουν εκεί που χρειάζεται… σε βοήθεια. Τα γραφεία μας βρίσκονται στην Κασσάνδρας. Όποιος θέλει να μας βρει μπορεί να μας βρει και εκεί και από τα τηλέφωνα μας και από τον δικηγόρο μας. Οι κοπέλες έχουν το τηλέφωνο μου. Ναι, κάνουμε συνελεύσεις. Το διοικητικό κάνει συχνά συνελεύσεις σε ότι μας αφορά. Γενικές συνελεύσεις κάνουμε εφόσον προκύψει κάποιο σοβαρό θέμα και θα πρέπει να ενημερωθούν. Αλλιώς τι νόημα έχει…

Greeceladies: Το σωματείο τι προβλήματα έχει επί της παρούσης;
Δήμητρα: Το τεράστιο πρόβλημα μας, επί της παρούσης είναι το άρθρο 3 παράγραφος 4 που δεν μπορούν να πάρουν άδεια εγκατάστασης τα προϋπάρχοντα και τα μεταγενέστερα οικήματα. Και θα πρέπει να αλλάξει αυτό το πράγμα. Να γίνει πιο ελεύθερο. Θέλει ο άλλος να κάνει αυτή την δουλειά… Να πηγαίνει στην αστυνομία να καταθέτει μια αίτηση να μειωθεί η γραφειοκρατία και η χαρτούρα. Να δηλώνει το επάγγελμά του να πηγαίνει να κάνει τις απαραίτητες εξετάσεις και να δουλεύει όπου θέλει. Επιτέλους να αδειοδοτηθούν οι χώροι να τελειώνουμε! Οι προσωπικές μας άδειες να μην είναι κάθε 3 χρόνια ανανεώσιμες, αλλά όπως ήτανε παλιά… Χαρακτηρισμός εκδιδομένης. Εφόσον στηρίζονται στις εξετάσεις κλινικές και εργαστηριακές να είναι εσαεί. Να μπορεί να πηγαίνει η κάθε μια κοπέλα στο υγειονομικό, να δηλώνει αναχώρηση ή να πηγαίνει να δουλέψει οπουδήποτε. Όχι, να δηλώνεται εδώ και εκεί και αυτό να τραβάει 2 και 3 μήνες. Επίσης για να ολοκληρώσω με τα καταστήματα, να μην είναι κάθε 2 χρόνια η ανανέωση. Να είναι και αυτή αντίστοιχη. Εφόσον είναι προσωπική και δεν μεταβιβάζεται και να καταρρίπτεται μόνο όταν γίνεται κακούργημα… Εμείς δεν είμαστε υγειονομικού ελέγχου; Ναι είμαστε… Και δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τον έλεγχο!

Greeceladies: Πόσα καταστήματα έχουν άδεια;
Δήμητρα: Δυο μαγαζιά! Και είναι καινούργια μαγαζιά. Από 480! Το δικό μου λειτουργεί από το 1956 ως οίκος ανοχής με άδεια από το Βασίλειoν της Ελλάδος. Και τώρα… Μόνο δημοκρατία δεν έχουμε… Ασυδοσία…

Greeceladies: Γιατί δεν δίνουν άδειες;
Δήμητρα: Ιδού το ερώτημα. Έχουμε καταθέσει επαναλαμβανόμενες φορές… Υπομνήματα, φασαρίες ιστορίες… Ξέρουνε το θέμα. Το 2003 κάτι πήγε να γίνει, με μια πολύ ωραία κατάθεση του κ. Μπίστη. Εγώ δεν έχω φρόνημα, αλλά εντυπωσιάστηκα… Και δεν πέρασε στην βουλή γιατί είχανε φροντίσει κάτι βουλευτές, να μην περάσει γιατί θιγόντουσαν τα ήθη και τα έθιμα τους… Μα προϋπάρχουμε εμείς… Και στην Ανουσάκη το έταξα τότε... Εσύ βουλευτής δεν ξαναβγαίνεις! Δεν ξαναβγήκε… Με μια ομάδα από φεμινίστριες περιφέρανε την συνδιάσκεψη του Πεκίνου, ότι η πορνεία είναι κατακριτέα. Είναι, αλλά η καταναγκαστική πορνεία. Η πορνεία κατ’ επιλογήν από την στιγμή που έχει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος δεν είναι κατακριτέα! Δεν λέγανε αλήθειες και το μπλοκάρανε από τότε αυτές το θέμα!

Greeceladies: Ποιες οι σχέσεις, των κοριτσιών, των studio και της αστυνομίας;
Δήμητρα: Από την στιγμή που η κοπέλα άσχετα αν ο χώρος δεν έχει άδεια εγκατάστασης, γιατί αυτό δεν είναι δικό μας θέμα, είναι θέμα της νομικής μας ομηρίας, όταν έχει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, δεν μπορεί να της πάρει λεφτά η αστυνομία. Αυτό συμβαίνει στις κοπέλες που δεν έχουν άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος και που οι υπηρεσίες δεν έχουν χαρτιά. Θεωρείται παρανομία 100%. Σε μας που έχουμε άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, δεν νοείται να πάρουνε ποτέ. Πρέπει να είμαστε αντικειμενικές, τα παιδιά για 20 ευρώ τα σκοτώνουν… Ότι μπορούν κάνουν. Αυτές τις εντολές έχουν, αυτές κάνουν. Και αυτοί λένε «Μα τι νόμος είναι αυτός;» Άδεια, αυτόφωρα κ.τ.λ. χαζά… Τώρα σε ότι αφορά τις αδήλωτες αυτό είναι παραπορνεία.

Greeceladies: Πόσα άτομα συναντάμε στην παραπορνεία;
Δήμητρα:
Παραπορνεία; 20.000 άτομα. Σε μια έρευνα που είχανε κάνει από το υπουργείο εσωτερικών το 2003 ήτανε το 9% νόμιμες και το υπόλοιπο παράνομες..! Αυτές που δουλεύουν στον δρόμο, θα πρέπει να ενημερώνονται για την υγιεινή τους, να εξετάζονται να φορούν προφυλακτικό. Μόνο στις κοπέλες που είναι εγγεγραμμένες γίνεται. Υποχρεωτικά. Κάθε 15 μέρες εξετάσεις. Κάθε 2 μήνες εργαστηριακές εξετάσεις.

Greeceladies: Το τελευταίο διάστημα, ακούγεται έντονα η φήμη, ότι έχεις «ψιλοχαθεί». Η φωνή σου δεν ακούγεται τόσο δυνατά, όσο άλλοτε... Θα θέσεις ξανά υποψηφιότητα;
Δήμητρα: Εγώ δεν μπορώ να βγαίνω στην τηλεόραση… Αυτοί όλοι οι δημοσιογράφοι, θέλουν να βγαίνω μέχρι και για συνταγές μαγειρικής. Εμένα η δουλειά μου είναι άλλο πράγμα... Ούτε να πηγαίνω από studio σε studio... Δεν έχει κανένα νόημα. Εγώ δουλεύω και δουλεύω μόνη μου. Δεν μπορώ να κλείνω το σπίτι μου και να τρέχω... Πρέπει να δουλεύω για να συντηρηθώ. Οι επόμενες εκλογές θα γίνουν το 2014. Και ναι, θα θέσω υποψηφιότητα. Το μπουρδέλο είναι ιερό για μένα.

Greeceladies: Πές μου κάτι που σε χαρακτηρίζει σαν προσωπικότητα…
Δήμητρα: Εγώ είμαι στην χώρα μου και στον χώρο μου. Εγώ υπηρετώ το μπουρδέλο. Εξυπηρετώ τα ψυχοσωματικά των ανδρών, διατηρώντας την ελαστικότητα του κοινωνικού ιστού. Και δεν δέχομαι καμία συζήτηση. Και ανέλαβα τα συνδικαλιστικά, γιατί η προκάτοχος μου, είχε προβλήματα και δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει στην όλη αυτή πορεία. Είναι δικαίωμα μου να εκδίδομαι. Η ηθική είναι τελείως προσωπικό θέμα.